ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2023

5ο Φωτογραφικό Φεστιβάλ Αγρινίου Photopolis

Καλλιτεχνική διεύθυνση: Ελένη Μουζακίτη

Προφεστιβαλικές εκδηλώσεις

Οι προφεστιβαλικές εκδηλώσεις περιλαμβάνουν:

  •  Δύο διεθνείς φωτογραφικούς διαγωνισμούς
  •  Ενα διεθνή διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους
  • Ενα τοπικό φωτογραφικό διαγωνισμό
  • Εκθεση φωτογραφίας στον δήμο Θέρμου (Αύγουστος 2023)

Κεντρικές εκδηλώσεις

Οι κεντρικές εκδηλώσεις (27/10-8/11/2023) περιλαμβάνουν:

  • 14 ατομικές εκθέσεις φωτογραφίας
  • 2 ομαδικές εκθέσεις φωτογραφίας
  • Διήμερο ταινιών μικρού μήκους 
  • Πολυμεσική παρουσίαση – βιντεοπροβολή σε ειδική αίθουσα, με εργασίες από την πλατφόρμα «The Provinces”. Συμμετέχουν 16 φωτογράφοι
  • Masterclass – Photobooks
  • Portfolio reviews
  • Συνεργασία με λιλιπούτιους ζωγράφους
  • Τρεις Μουσικές εκδηλώσεις

Θεματική έκθεση


Έκθεση συλλεκτικού εξοπλισμού φωτογραφίας και κινηματογράφου (Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2023).

Διήμερο κινηματογράφου

Θα προβληθούν 22 ταινίες μικρού μήκους, που επελέγησαν μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας.
Η προβολή θα πραγματοποιηθεί στον δημοτικό κινηματογράφο “ΑΝΕΣΙΣ” στις 30 και 31 Οκτωβρίου 2023.

short films

Ατομικές εκθέσεις 27/10 – 8/11/2023

Επιμέλεια: Ελένη Μουζακίτη
Χώρος: Παλαιά Δημοτική Αγορά

Six degrees of separation-Loukas Vasilikos

 

 “Six degrees of separation”, Λουκάς Βασιλικός.

«Σύμφωνα με τη θεωρία των έξι βαθμών διαχωρισμού, κάθε άνθρωπος μπορεί να συνδεθεί με οποιονδήποτε άλλο στη γη μέσα από έξι μόνο βήματα ενδιάμεσων γνωστών…», (Ηρακλής Παπαϊωάννου).

“Το βλέμμα της αιωνιότητας”, Ηλίας Μπουργιώτης

Backstage ταινιών του Θόδωρου Αγγελόπουλου και, κυρίως, από την ανολοκλήρωτη ταινία του “Η άλλη Θάλασσα”. Ο φωτογράφος προσπαθεί να αιχμαλωτίσει τη διαχρονικότητα της σκέψης και του έργου του Αγγελόπουλου, που επανάφερε τον σύγχρονο Ελληνικό Πολιτισμό στο παγκόσμιο προσκήνιο.

Επιμέλεια: Πάνος Καλτσάς
Χώρος: Κεντρική Πλατεία

Το βλέμμα της αιωνιότητας
Δημήτρης Μυτάς - Μώβ

 

“Mauve”, Δημήτρης Μυτάς

Το ΜΩΒ δεν αποτελεί μια τυχαία απόχρωση της χρωματικής παλέτας. Αντιπροσωπεύει ένα πολύ μοντέρνο χρώμα, καθώς αποτελεί την πρώτη τεχνητή χρωστική στην ιστορία. Επιπλέον, η ψυχολογική ερμηνεία των χρωμάτων το θεωρεί τουλάχιστον «μυστηριώδες»: οι φωτεινές άκρες του φάσματος του αποπνέουν δύναμη, ανωτερότητα και πολυτέλεια, ενώ οι σκοτεινές χροιές του αντικατοπτρίζουν την εσωστρέφεια, την περισυλλογή και την αυτοκριτική. Αυτές οι σκοτεινές ρομαντικές ποιότητες ταυτίσθηκαν με τη δική μου συναισθηματική κατάσταση των τελευταίων ετών, όταν και δημιουργήθηκαν οι ΜΩΒ φωτογραφίες. Το όλο έργο χωρίζεται σε πέντε διαδοχικές ενότητες, που αποδίδονται ως οι «Ελεγείες των σκοτεινών αποχρώσεων του ΜΩΒ».

“Είδα”, Στέλλα Νάστου

… «Το κοίταγμα δεν μπορεί να είναι για τα παιδιά επιφανειακό συναπάντημα. Το ερώτημα που τους απευθύνουμε, ενίοτε σχεδόν ρητορικά, ρωτώντας τα “τι είδαν” όταν πηγαίνουν κάπου και δεν είμαστε εκεί, ή για να δούμε με τα μάτια τους όταν έχουμε βρεθεί εκεί, θέτει σε κίνηση μια πολύπλοκη διαδικασία ανάκλησης, περιγραφής και έκτων υστέρων κατανόησης, ειδικά σε περιβάλλοντα όπως τα μουσεία όπου το ζητούμενο είναι να βλέπεις». (Κώστας Ιωαννίδης).

Stella nastou
Cold Turkey vortex 860x860 copy

“Cold Turkey”, Στεφανία Ορφανίδου

Το βιβλίο “Cold Turkey” διερευνά τα διαφορετικά επίπεδα της εμπειρίας του εθισμού και της περιπέτειας της απεξάρτησης από αυτόν, προσεγγίζει τη σχέση της εξάρτησης με το πένθος, με στόχο την εξορία από το φαντασιακό, την αναζήτηση του φωτός, την πορεία προς τη λύτρωση, τη διέξοδο σε μια προσωπική κάθαρση.

“Around the line”, Λευτέρης Παρασκευαΐδης

…«Οι επισκέψεις μου στη Θεσσαλονίκη μετατράπηκαν σε μακροχρόνιες περιηγήσεις σε κοντινά χωριά και οικισμούς. Άρχισα να παρατηρώ τις αλλαγές στο τοπίο, μεγάλες σε αριθμό, με διαφορετικό χαρακτήρα. Άλλοτε λόγω «αναπτυξιακής» δραστηριότητας, άλλοτε λόγω αυθαίρετων, παράνομων κατασκευών ή απλώς από το κάλεσμα της φύσης»…

Paraskevaidis Around the Line copy
George-Salameh

“Αθήνα Σ΄Ακούω”, Γιώργος Σαλαμέ

…« Περιπλανώμενος και βυθιζόμενος στο χάος της Αθήνας, το καταργώ. Το χάος αντιστέκεται όσο του αντιστεκόμαστε, γιατί το χάος ταιριάζει στον άνθρωπο. Περιπλανώμενος στο χρόνο που ανοίγει, ανακαλύπτω το ελάχιστο ολόκληρο, και η Αθήνα αντηχεί τον οικείο μου χώρο και τις φιλοδοξίες μου ως πολίτης»…

“Under pressure”, Πηνελόπη Θωμαΐδη

Το Under Pressure (Υπό Πίεση) είναι μια φωτογραφική έρευνα δημοσιογραφικού χαρακτήρα της Πηνελόπης Θωμαϊδη για την ιστορία των υδρογονανθράκων στην Αλβανία και την Ελλάδα από τις αρχές του 20ου αιώνα έως σήμερα.
Τι κληρονομιά αφήνουν 100 χρόνια εξόρυξης πετρελαίου στην Αλβανία; Ποιες είναι οι εξελίξεις στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια;

Under-Pressure

“How Kate Bush Didn’t Save Me From Anything”, Χρήστος Σωτηρόπουλος

Μεγάλωσα σε ένα περιβάλλον που η χριστιανική θρησκεία και η πίστη συναυτουργούσαν και συνδιαμόρφωναν μια ακολουθία συμπεριφορών και συνηθειών, όχι μόνο στους ανθρώπους που έκλειναν μέσα τους οι τοίχοι του σπιτιού μου, αλλά και πέρα από αυτό. Ταυτόχρονα, εκπαιδεύτηκα να θαυμάζω τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, και υποδέχθηκα τη γνώση για τη δωδεκαθεϊστική θρησκεία σαν ένα χαριτωμένο παραμύθι. Μεγαλώνοντας, ήρθαν να προστεθούν πολλά ακόμα σημεία αναφοράς στα οποία έδειξα εμπιστοσύνη , όπως η επιστήμη, η οικογένεια, η φιλία. Παρατηρώντας και συνταιριάζοντας αυτά τα βιώματά μου χρόνια μετά, άρχισα να αναρωτιέμαι: πόσο με έχουν διαμορφώσει αυτά τα στοιχεία; Τι είναι δικό μου και τι επίκτητο; Η πίστη είναι μια μορφή ταυτότητας; Και αν ναι, τι είδους; Με αυτό το έργο λοιπόν προσπαθώ να δώσω τις δικές μου προσωπικές απαντήσεις επαναπροσδιορίζοντας κομμάτια αυτού του παζλ που συνέθεσαν εαυτόν.

Χρήστος Σωτηρόπουλος

Photofolios:23

Η έκθεση Photofolios περιλαμβάνει έξι επιλεγμένα project από τον αντίστοιχο διαγωνισμό.

Κριτική επιτροπή: Ελένη Μουζακίτη, Λάμπρος Παπανικολάτος
Επιμέλεια εκθέσεων: Ελένη Μουζακίτη, Λάμπρος Παπανικολάτος
Χώρος: Μουσείο Καπράλου

argyriadis-kostis

“DD/MM/YYYY“, Κωστής Αργυριάδης

Το “DD/MM/YYYY” είναι μια σειρά φωτογραφικών αναζητήσεων που αφορούν τον τόπο και την παρουσία. Εξερευνά τον χρόνο καθώς περνάει ανάμεσά μας καθώς και ό,τι απομένει από αυτή τη διαδικασία.

“Finalmente posso andare”, Cinzia Laliscia (Ιταλία)

Το Finalmente posso andare αφηγείται τη συνύπαρξή της φωτογράφου με τον θάνατο της γιαγιάς της και της θείας της.
Όλα συνέβησαν κατά το πρώτο lockdown της Ιταλίας λόγω Covid19, το 2020.Ο ιός δεν είχε καμία σχέση με το πέρασμά τους, αλλά έγινε το εμπόδιο ανάμεσα στη φωτογράφο και την οικογένειά της

Cinzia_Laliscia
Noemi_Comi_Lupus_Hominarius

“Lupus Hominarius”, Noemi Comi (Ιταλία)

Το Lupus Hominarius αναφέρεται στους θρύλους και τις λαϊκές ιστορίες της Καλαβρίας (Ιταλία), και ειδικά σε αυτόν του Λυκάνθρωπου. Η εικόνα του λύκου ήταν πάντα αυτή ενός άγριου και επιθετικού θηρίου. Όντας στην πραγματικότητα πιο επιδέξιο και δυνατότερο από τον άνθρωπο, το ζώο είχε έναν τοτεμικό ρόλο και σε σαμανικές τελετουργίες το μιμούνταν για να εξευμενίσουν το πνεύμα.

“Akodessawa”, Francesco Merlini (Ιταλία)

Στη Lome, πίσω από μια σκουριασμένη σιδερένια πύλη, μια μεγάλη αμμώδης αυλή με δύο μεγάλες μεταλλικές τέντες προστατεύουν από τον καυτό ήλιο, άνδρες γυναίκες και παιδιά ξαπλωμένοι και καθισμένοι σε παγκάκια περιμένουν τους πελάτες να πουλήσουν τα ασυνήθιστα αγαθά τους. Αυτή είναι η μεγαλύτερη αγορά βουντού στον κόσμο, η Akodessawa Marche des Feticheurs.

MERLINI_FRANCESCO
doulsan-lukas

“Le chagrin des Belges” Doulsan Lukas (Γαλλία)

“Ο εθνικισμός απειλεί τη σταθερότητα και τις ιδρυτικές ιδέες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (E. Zemmour, η Λεπέν στη Γαλλία, το Brexit στην Αγγλία, η Χρυσή Αυγή στην Ελλάδα, η Λέγκα στην Ιταλία…). Ανησυχώ, γι’ αυτό θέλω να δω πώς μοιάζει ένα μέρος όπου κόμματα όπως το NVA και το Vlaams Belang έχουν εγκαταστήσει την εξουσία τους στο Βέλγιο”.
Θέλω να δω μια δυστοπική περιοχή στη λαβή των πολιτικών ακροτήτων, του ρατσισμού, του βάρους της ιστορίας και του γκρίζου του ουρανού.

 “Full of grace”, Ilaria Sagaria (Ιταλία)

Από τα αρχαία χρόνια, καταναγκαστικοί, μεταβλητοί, ταλαιπωρημένοι και συχνά ανέφικτοι κανόνες ομορφιάς συσσωρεύονται, όχι απαραίτητα ως αποτέλεσμα του γυναικείου βλέμματος. Ανάμεσα στο ιδανικό της ομορφιάς που πρέπει να αγωνίζεσαι, τους μύθους της σεμνότητας και της γονιμότητας, την αίσθηση της ανεπανόρθωτης παροδικότητας και της γήινης φθοράς, αναδύεται και ο ισχυρισμός της ατέλειας του σώματος.

Ilaria-Sagaria

 

Ομαδικές εκθέσεις

001 lamprini Vassi copy

“Street Life”

Οι 15 επιλεγμένες φωτογραφίες του ομώνυμου διαγωνισμού.
Συμμετέχουν:
Βάσση Λαμπρινή, Janusz Jurek (Πολωνία), Juan Rodríguez Morales (Ισπανία), Αχιλλέας Πέτροβας,, Λίνα Καλανταρίδου, Φοίβος Σταμπολιάδης, Katarzyna Pracuch (Πολωνία), Anastasiia Antonenko (Ουκρανία), Βασίλης Ζαβέρδας, Showrav Chowdhury (Μπαγκλαντες), Παύλος Αντωνάτος, Μαίρη Τσουλούφα, Julien Drogoul (Γαλλία), Κατερίνα Βασιλική Μέρη, Χρήστος Προβιάς.

Επιμέλεια: Πάνος Καλτσάς
Χώρος: Παλαιά Δημοτική Αγορά

Encounters

Τα μέλη της φωτογραφικής ομάδας “art8” του Αγρινίου παρουσιάζουν την ετήσια εργασία τους.

Επιμέλεια: Φωτεινή Παπαχατζή
Χώρος: Μουσείο Καπράλου

Οι φωτογράφοι - μέλη της art8

Στρογγυλή Τράπεζα

staveris sto photopolis

Φωτογραφίες και φωτογραφικά βιβλία

8 φωτογράφοι παρουσιάζουν το φωτογραφικό τους έργο το οποίο και συζητούν με τους παρευρισκόμενους.

Συμμετέχουν:
Λουκάς Βασιλικός
Πηνελόπη Θωμαΐδου
Δημήτρης Μυτάς
Ηλίας Μπουργιώτης
Στέλλα Νάστου
Στεφανία Ορφανίδου
Λευτέρης Παρασκευαΐδης
Georges Salameh.

Συντονισμός: Ελένη Μουζακίτη, Λάμπρος Παπανικολάτος
Χώρος: Παλαιά Δημοτική Αγορά

Αναλογική Εποχή

Έκθεση αναλογικού εξοπλισμού φωτογραφίας και κινηματογράφου (29/11 – 13/12/2023)

Συνδιοργάνωση με την Γυμναστική Εταιρεία Αγρινίου

Στην έκθεση θα εκθέσουν τα αντικείμενα που κατέχουν φωτογράφοι και κινηματογραφιστές συλλέκτες, αλλά και απλοί ιδιώτες που έχουν στην κατοχή τους σχετικό εξοπλισμό, καθώς και φωτογραφίες τυπωμένες από φίλμ. Ταυτόχρονα θα γίνεται προβολή κινηματογραφικών ταινιών super 8 καθώς και slides, ενώ θα στηθεί σκοτεινός θάλαμος και στούντιο με μηχανή και φωτιστικά δεκαετίας 60.
Θα γίνεται επίδειξη λειτουργίας του στούντιο, εμφάνισης φιλμ και εκτύπωσης με αναλογικό εκτυπωτή.

Χώρος: Παπαστράτειο Μέγαρο Αγρινίου

camera analog copy

Portfolio Reviews

Τα Portfolio Reviews προσφέρουν την ευκαιρία σε φωτογράφους και καλλιτέχνες να έρθουν σε επαφή με καταξιωμένους επαγγελματίες από τη φωτογραφική κοινότητα, να λάβουν κριτική για τη δουλειά τους και να αναζητήσουν τον δρόμο προς διεθνή φεστιβάλ, μέσα ενημέρωσης και δίκτυα.
Ημερομηνία: 28/11/2023, 16:00-18:00
Χώρος: Παλαιά Δημοτική Αγορά

Reviewers

Ελένη Μουζακίτη

Φωτογράφος, εκπαιδευτικός με αντικείμενο τη φωτογραφία και επιμελήτρια φωτογραφικών εκθέσεων και εκδόσεων. Σπούδασε Γερμανική Γλώσσα και Λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, FU Berlin και στο Ruprecht-Karl University στη Χαϊδελβέργη. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος ΜΑ in Image and Communication από το Goldsmiths College του Πανεπιστημίου του Λονδίνου και διδακτορικού διπλώματος (PhD) στη Φωτογραφία από το Πανεπιστημίο του Ντέρμπυ (Ηνωμένο Βασίλειο)

moyzakiti 1
lambros papanikolatos

Λάμπρος Παπανικολάτος

Σπούδασε στην Ελλάδα και την Ολλανδία Marketing Communication, Advertising & Multimedia και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στη Φωτογραφία στην Πράγα (Academy of Performing Arts / FAMU). Είναι υπότροφος του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης και του Ιδρύματος Fulbright.
Από τον Ιούνιο του 2022 είναι ο νέος διευθυντής του προγράμματος Bachelor of Arts (Hons) Degree in Photography του ΑΚΤΟ σε συνεργασία με το Middlesex University, UK.

Χώρος: Παλαιά Δημοτική Αγορά

Georges Salameh

Εικαστικός καλλιτέχνης και κινηματογραφιστής. Γεννήθηκε στη Βηρυτό το 1973. Σπούδασε κινηματογράφο στο Paris VIII St. Denis. Έχει ζήσει στο Λίβανο, την Κύπρο, την Ελλάδα, τη Γ αλλία, τη Σικελία και την Αίγυπτο. Τα τελευταία έξι χρόνια ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Από το 1998 εκθέτει φωτογραφικές εγκαταστάσεις και βίντεο, ντοκιμαντέρ και δοκιμιακές ταινίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Από το 2009 είναι συνιδρυτής της πλατφόρμας παραγωγής και εκδόσεων MeMSeA. Έχει επιμεληθεί αφιερώματα ταινιών και φωτογραφιών και έχει διοργανώσει εργαστήρια που στρέφονται γύρω από τη μελέτη της στατικής και κινούμενης εικόνας. Τα έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές.

Χώρος: Παλαιά Δημοτική Αγορά

George Salameh
Χρήστος Σωτηρόπουλος

Χρήστος Σωτηρόπουλος

Γεννήθηκε στο Αίγιο το 1980. Ζει και εργάζεται στη Πάτρα. Ασχολείται με τη φωτογραφία από το 2000.
Ατομικές Εκθέσεις
2018: Έκθεση του έργου ‘Speedancers’ στο Photon Festival, Valencia (Ισπανία).
Ομαδικές Εκθέσεις
2021: Συμμετοχή στην έκθεση «TOPOANTΗΡOPOLOGIES» που έλαβε χώρα στα πλαίσια της PhotoBiennale Θεσσαλονίκης.
2017: Συμμετοχή στην έκθεση ‘Atlantica Colectivas’ στην Τενερίφη (Ισπανία), που διοργάνωσε το Fotonoviembre Festival.
2016: Συμμετοχή στην έκθεση ‘Parallel Voices’ στα Ιωάννινα, που διοργάνωσε το Photometria Festival.
2010: Συμμετοχή στην έκθεση «Νέοι Έλληνες Φωτογράφοι» στην Αθήνα, που διοργάνωσε το Athens Photo Festival.
2007: Συμμετοχή στην έκθεση ‘Greece Today’ στη Φρανκφούρτη, που διοργάνωσε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.
2008: Συμμετοχή στη PhotoBiennale Θεσσαλονίκης μέσω της έκθεσης ‘Greece Today’ της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Χώρος: Παλαιά Δημοτική Αγορά

Προβολή

the provinces

 The Provinces
Πολυμεσική παρουσίαση – βιντεοπροβολή (24 λεπτών σε λούπα) σε ειδική αίθουσα, με εργασίες από την πλατφόρμα «The Provinces”.
Όραμα του «The Provinces» είναι να προσφέρει τον χώρο για τον διαρκή αναπροσδιορισμό του όρου επαρχία, παρέχοντας τις βάσεις για έναν διάλογο ανάμεσα στο κέντρο και την περιφέρεια απαλλαγμένο από στερεοτυπικές προκαταλήψεις. Συγκεντρώνει φωτογραφικές εργασίες που αποτυπώνουν – ερμηνεύουν την ελληνική επαρχία, καταγράφουν το φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον και αναδεικνύουν τις πολιτιστικές και κοινωνικές της ιδιαιτερότητες.

www.the-provinces.com

Συμμετέχουν:

Σάκης Δαζάνης
Χρήστος Δημητρίου
Χριστόφορος Δουλγέρης
Κοσμάς Εμμόγλου
Ανδρέας Κατσάκος
Μαρία Κουμιανού
Γεράσιμος Κοιλάκος
Ηλίας Κουμουλίδης
Γιάννης Κρίκης
Βασίλης Νταόπουλος
Κων/νος Μερεντίτης
Κυριάκος Μιχαηλίδης
Βαγγέλης Πατσιαλός
Γιώργος Σταύρος
Ιρίνα Φοσγκεράου
Νικόλας Χρυσός

Επιμέλεια: The Provinces team
Χώρος: Παλαιά Δημοτική Αγορά

Ζωγραφίζοντας την στιγμή του χρόνου

Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ οι μαθητές και μαθήτριες του εργαστηρίου MyHeart εμπνεόμενοι από τα φωτογραφικά έργα που εκτίθενται στις αίθουσες του φεστιβάλ, θα δημιουργήσουν το δικό τους έργο ζωγραφικής.
Η παρουσίαση των έργων θα γίνει την τελευταία ημέρα του φεστιβάλ. 

8/11/2023 από 18:00-21:00
Χώρος: Παλαιά Δημοτική Αγορά

myheart-ΧΖωγραφίζοντας τη στιγμή του χρόνου

Μουσικές εκδηλώσεις

27/11/2023, Ωρα 19:00  Inedmon
Χώρος: Παλαιά Δημοτική Αγορά

5/11/2023, ώρα 20:00 The Pepermills Band
Χώρος: Μουσείο Καπράλου

Τετάρτη 8/11/2023, ώρα 20:00 Κλεοπάτρα Στούμπου 
στο πιάνο ο Νίκος Παπαδογιώργος
Χώρος Παλαιά Δημοτική Αγορά

Γρέντζελου photopolis 2022

ΠΩΣ ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΕΙΤΕ

  1. Παλαιά Δημοτική Αγορά 
    Σκαλτσοδήμου 9, Αγρίνιο
    Δίπλα από την Παλαιά Δημοτική Αγορά υπάρχει υπόγειο Δημοτικό πάρκινγκ
  2. Μουσείο Καπράλου
    Τέρμα Παπαστράτου &, Κώστα Βάρναλη, Αγρίνιο
  3. Κεντρική Πλατεία
    Χαρ. Τρικούπη 1, Αγρίνιο
  4. Κινηματογράφος ΑΝΕΣΙΣ
    Χαρ. Τρικούπη 33, Αγρίνιο
  5. Παπαστράτειο Μέγαρο
    Δεληγιώργη 2, πλατεία Παναγοπούλου
χάρτης εκθέσεων
Scroll to Top